HTML

laciii79 futóblogja

Futóként új életet kezdek. Egy sérülés kellett, hogy el kezdjek kutakodni, hogy mi is lehet ennek az oka. Segítőkész sporttársaknak hála, rájöttem, hogy nem biztos, hogy csodakenceficére meg sportorvsora van szükségem, lehet, hogy a futóstílusomat kell, hogy megváltoztassam. Lehet, hogy hibás volt az elmélet, amit eddig az egészről tudtam, illetve tudni véltem. Szóval eljött az idő az újrakezdésre.

Friss topikok

  • laciii79: @snatch_: Tartok én is tőle, sajnos.... November környékén szeretnék megint egy marcit futni valah... (2012.08.14. 11:08) Június óta
  • laciii79: @oregbaka: Naná, hogy folytatom... :-) Sajnálom nagyon, hogy nem tudtam ott lenni... :-( (2012.06.05. 19:23) Újra itt
  • laciii79: @WITCH: Először is, nem tudod elvenni a kedvem. ;-) Odaverni biztos, hogy nem. Fogyasztok (remélem... (2012.05.25. 14:35) Rövideket már igen
  • laciii79: @snatch_: Köszönöm. Tudom, tudom, türelem..., nekem már ehhez a pár héthez is nagy türelem kellet... (2012.04.17. 15:21) Még mindig nem :-(
  • laciii79: @PecsiPeter: Jó, hogy hozzáírtad. :-) Rólad bármit el tudok képzelni. ;-) Tudom, nem érted félre, ... (2012.03.22. 08:31) 3:55:48 :-) Egy valóra vált álom...

Immár 32 felett...

2012.02.15. 20:08 :: laciii79

Szakadó hóesés, de miiineeeek?!?!

Életem eddigi leghosszabb futása. Vegyes érzelmekkel. Először is örültem, hogy le tudtam futni, mármint, hogy összeszedtem magam és nekiindultam...

Onnan kezdem, hogy durván melós hetem volt, nagyon kevés időt töltöttem itthon szerda óta, nem is volt időm futni menni. Napközben tolmácsolás valamint jelentős alvásdeficit az utolsó négy éjszaka. 5 óra - 3 óra - 4 óra - fél óra. Ezt az utóbbit ma éjszaka sikerült a koleszban produkálnom. Külföldi csoportra ügyeltem, buli volt két szinten, én is bekapcsolódtam - kénytelen voltam. :-) Persze én pia nélkül, na jó két pia lecsúszott, de seemi több. A lényeg, hogy egy órára tudtam ledőlni, abból mondjuk egy felet aludtam. Fél 10 körül haza - durumtészta megfőz - szárazon betol - 3 óra alvás - aztán uccu neki 32 killer.

Úgy voltam vele, hogy bírom, ahogy bírom, ha nagyon nem, akkor kiszállok..., na de nem olyan családból származom én!! :-)

Mindennek tetejébe fél órával indulás előtt rázendített a hó!!! De mint állat, nagyon kell, főleg ide az Alföldre, mindegy.

Szenvedős volt az eleje, anyáztam a havat, éreztem fejben a féradtságot. Aztán 15 kili táján jött az "all is well" érzés, a flow, amit úgy imádok, és onnantól a helyére került minden. A végére azért fáradtam, jó volt hazaérni, mondjuk nem lassultam, persze amúgy sem volt nagy tempó.

Frissítettem 3szor. Csokival és izós vízzel, banán nem volt itthon. Hét elején nem gondoltam, hogy ennyire be kell táraznom, mert még boltba sem fogok menni. Amúgy - biztos az izmoknak is - de az agyamnak is jót tett a cukor minden alkalommal...

A célidőnek most már biztos annyi. Egyszerűen ki sem tudom próbálni, hogy bírnám-e az 5 perces tempót, vagyis kipróbálhatnám, és bírnám is valameddig, de a letaposott hóban, megkeményedett havon, amire most jött a friss lepel, nem is tudok és nem is merek ennél jobban  és hosszútávon száguldozni, így is kellett figyelnem egyre jobban, hogy hol van jég, és hogy hol van a friss hó alatt kemény réteg és hol meg csak porhó....

Szóval a tempó olyan, amilyen, azért sem vállaltam gyorsabbat, mert ilyen körülmények között ez lett volna a versenytempó is, ez még ment vona tovább, nem meghalva értem haza, az ötpercessel meg lehet, hogy nem bírom végig, de most már tudom, hogy nem is szabad 3:30-ról álmodni sem, hisz' ma majdnem annyit futottam, de a táv "csak" 32 kili volt...

Azért, mindent összevetve örülök, büszke vagyok magamra! :-)

32,1 km - 3:16:17 - 6:06

Aztán erre jött kedden egy kis szenvedés.... Részint a hókásás utakkal, részint egy kis térdfájdalommal és részint megfázással, meg ki nem pihent hétvégével...

Kemény volt ma nagyon. Ahol eddig viszonylag kemény, letaposott hó volt, no az most felpuhult, és a hókásában csak úgy dagonyáztam.... Tudom, nem teremsport, de néha úgy éreztem, hogy ez nem az a sport, amit egyébként csinálok... :-)

Kicsit megfázhattam vasárnap...úgyhogy náthásan, torokkkaparósan, némi hidegrázással indultam, de gyorsan bemelegedtem. :-) Egész jó volt az eleje, a hókását leszámítva, ahol tudtam nyomtam, hisz végül is fartlek volt mára, és azért voltak tiszta helyek is.

Kétszer frissítettem. 10 és 18 km-nél. Banán, csoki + izós, mg-s, ca-s víz. A második frissítés előtt hirtelen nagyon szenvedős lett, nem tudom, miért. Megfájdult a jobb térdem kívül, itt még sosem fájt, legalábbis nem emlékszem... És olyan érdekes, bénító, merev fájdalom volt, néha nem csak a térdnél, hanem az egész jobb oldalon... Görcsre gyanakodtam, bár nekem még nem volt.... Ha az, akkor vajon mitől? 1000 mg kalciumot viszek be naponta D vitaminnal, meg 400 mg magnéziumot, sőt  ahosszabb futások napján ezt duplán, mert frissítéshez is, meg utána is.

Gondolkodtam is a második frissítésnél, hogy nem megyek ki az utolsó 7.5 kilire, de aztán mentem, mondom olyan nincs, múlt héten két edzést ki kellett hagynom, most meg rövidítsek na neeem. Az utolsó kilikre enyhült a fájdalom, futás után pedig el is múlt. Egy kicsit végül is tényleg rövidítettem, így nem lett meg teljesen a mai penzum. :-( Most semmi fájdalmat nem érzek... Mi volt ez?

Fura, de főleg idegileg, agyban éreztem magam fáradtnak...lehet, hogy a hajtós múlt hét?

Valaki tüntesse el a havat!!!!! :-)

Ja, és a tempóm végül is nem lett rossz, hozzám képest, az útviszonyok és az utólsó 6 killeren történő lassítás ellenére sem.

24,3 km - 2:12:29 - 5:27

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://laciii79.blog.hu/api/trackback/id/tr894115010

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Joe. · http://futonaplo.blogspot.com 2012.02.20. 10:48:31

Szia Laci!
utóbbi hetekben kezdtem olvasni a blogodat, ennyi alvással jó, hogy egyáltalán végig futottad a 32-t. Szóval ne ezt vedd jó iránymutatónak sztem. Az én tippem, hogy majd kipihenten, rákészülve és az eddigi futásaidat nézve, minimum meglesz az az 5 perc de inkább jobb! Térdednek esetleg járj utána, ha megint előjön. Mikor lesz a verseny?

üdv
Joe

laciii79 2012.02.20. 12:45:32

@Joe.: Köszönöm, Joe! :-)
Remélem igzad lesz, és lesz ez jobb is, de ha nem az sem baj... egészségesen, magamat fullra kihajtva, elégedetten, mosolyogva, a végét meghúzva... akarok célbaérni, úgy, hogy elmondhassam, hogy kihoztam magamból ami aznap, abban az állapotomban bennem volt.
A verseny március 17-én lesz Badacsony és Balatonfüred között.
süti beállítások módosítása