HTML

laciii79 futóblogja

Futóként új életet kezdek. Egy sérülés kellett, hogy el kezdjek kutakodni, hogy mi is lehet ennek az oka. Segítőkész sporttársaknak hála, rájöttem, hogy nem biztos, hogy csodakenceficére meg sportorvsora van szükségem, lehet, hogy a futóstílusomat kell, hogy megváltoztassam. Lehet, hogy hibás volt az elmélet, amit eddig az egészről tudtam, illetve tudni véltem. Szóval eljött az idő az újrakezdésre.

Friss topikok

  • laciii79: @snatch_: Tartok én is tőle, sajnos.... November környékén szeretnék megint egy marcit futni valah... (2012.08.14. 11:08) Június óta
  • laciii79: @oregbaka: Naná, hogy folytatom... :-) Sajnálom nagyon, hogy nem tudtam ott lenni... :-( (2012.06.05. 19:23) Újra itt
  • laciii79: @WITCH: Először is, nem tudod elvenni a kedvem. ;-) Odaverni biztos, hogy nem. Fogyasztok (remélem... (2012.05.25. 14:35) Rövideket már igen
  • laciii79: @snatch_: Köszönöm. Tudom, tudom, türelem..., nekem már ehhez a pár héthez is nagy türelem kellet... (2012.04.17. 15:21) Még mindig nem :-(
  • laciii79: @PecsiPeter: Jó, hogy hozzáírtad. :-) Rólad bármit el tudok képzelni. ;-) Tudom, nem érted félre, ... (2012.03.22. 08:31) 3:55:48 :-) Egy valóra vált álom...

megfázás

2010.09.21. 19:47 :: laciii79

Elkapott valami megfázásos, torokfájásos, végtagfájdalmas valami, úgyhogy most hanyagolom a futást (pedig nagyon hiányzik), és hagyom, hogy a szervezetem a gyógyulásra koncentráljon...

11 komment

Címkék: futás megfázás

A bejegyzés trackback címe:

https://laciii79.blog.hu/api/trackback/id/tr172313263

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Arton 2010.09.21. 21:22:55

Az a nagy kérdés, hogy megfázás idején mennyire szabad erőltetni a futást? Ha van egy edzésterv és egy versenynaptár, azt a rossz idő és a megfázás nagyon ki tudja ütni. Lassan már egy hete nem futottam és a hét végén maratoni táv lesz (esőben...).

Szóval, romlik az állapotom, ha megfázással küszködve, taknyos orral, köhögve futok, amolyan átmozgatósat, de hosszabb távon (15 km)?

laciii79 2010.09.21. 22:00:21

@Arton: Nehéz kérdés. Én is szeretném tudni. :-)
Úgy gondolom, hogy egy megfázás, ami ennyivel a verseny előtt jön, de addigra elmúlik az nem annyira vet vissza, mint, mondjuk egy-másfél hónappal a verseny előtt, amikor sok hosszú futás van. Ilyenkor már úgyis kevesebbet futnál, így kevésbé gond, ha muszáj kihagyni edzéseket.
Azt hiszem, én nem futnék. Próbálnám felerősíteni a szervezetem; szerintem ilyenkor az állóképesség nem esik olyan gyorsan vissza, bár a fene tudja..., ha jobban belegondolok akkor az is eszembe jut, hogy valószínűleg a gyorsaság az, ami nem igazán kopik meg egy ilyen betegség után...viszont akkor lehet, hogy mégis az állóképesség sínyli meg a dolgot... hmm
Az biztos, hogy a versenyen kicsit visszább kellene venni a tervekből és lassabban kezdeni, aztán max megnyomni a második felét vagy utolsó negyedét, esetleg a legvégét, ha úgy érzi az ember, hogy mégis megy.
Ezek jutottak eszembe, de ezek csak gondolatok, nem értek hozzá.

Arton 2010.09.22. 15:41:40

@laciii79: Vak vezet világtalan :-)

Nehéz kihagyni az edzéseket, mert utoljára szeptember elején, a Budapest Félmaratonon futottam húsz kilométernél hosszabb távot. Előtte volt több edzés-félmaraton, a Velencei-tó körbefutása 28 km-en, de múlt héten kellett volna lefutni egy harmincast, hogy most nyugodt legyek. Helyette az aggódó várakozás.

Mindenesetre kimegyek most egy átmozgató 10-12 km-es futásra, meglátjuk, hogyan reagál a szervezetem. Állapot: torokfájás, enyhe száraz köhögés, kis orrnedvesedés, némi makacs hátfájás, érzékenység a hidegre.

norcsifut · http://norcsifut.blog.hu 2010.09.22. 17:44:51

Lehet én vagyok a full-fanatikus esztelen, de ha nem vagyok lázas, és a torkom sincs túlságosan "bedurranva", én ki szoktam menni futni. És utána mindig jobban vagyok, sokkal hamarabb meggyógyulok. Persze futás után közvetlen forró zuhany+fürdő. És ágy. Bár lehet, nem csinálom jól, úgyhogy ebben az ügyben én is csatlakozom a vakok és világtalanok társaságához :)
Egyébként tudtommal 30 km maraton előtti héten amúgy sem jó. Az utolsó 3 hétben fokozatosan csökkenteni kell a távot. Habár, ha 50-60 km-ről csökkentetted, akkor jogos :)

Arton 2010.09.22. 19:29:16

@norcsifut: A vakok tapogatóznak, aztán hátha találnak valami jó megoldást...

Végül úgy 11 kilométert futottam, ötperces kilométerátlaggal, de azért fokozatosan lassuló tempóval. A lényeg az volt, hogy ne szivacsként működő pamuttrikóban fussak, hanem izzadtság-elvezető futómezben. Így nem gyűlt össze túl sok nedvesség, ami hűthette volna a hátamat és tovább erősíthette volna a megfázás tüneteit.

Találkoztam okos emberekkel, akik azt mondták, hogy fölösleges most már futni, nem kell tesztelni az állóképességet, két nappal a maratoni előtt elég egy 5-6 kilométeres átmozgató futás, azt hadd szóljon. Ha nem is 50-60 kilométerről, de úgy 30-40-ről zuhant le a heti penzum nullára, ez gondolkodtatott el.

Viszont az állapotjelentés kedvező: futás után hazabiciklizés, forró fürdő, jó közérzet. Kis köhögés van még, de inkább felszabadító érzés, nem az a száraz, reménytelen. Vagyis egyelőre a konklúzió: kutyaharapást szőrével -- a kis megfázás, nem túl durva tünetekkel, nem lehet akadály, sőt a futás inkább használ. Norcsinál a pont.

laciii79 2010.09.22. 20:00:15

@Arton: Örülök, hogy végül mentél, és ez jól sült el. Lehet, hogy jól is jössz ki abból, hogy kimaradt az a harmincas hosszú egy bő héttel a verseny előtt!
Jó egészséget! Jó versenyt, majd írj, hogy hogy ment!
Amúgy kis megfázásnál én is megyek, még a kis torokkaparás is elfér, de nekem most végtagfájdalmam is volt, amivel inkább a pihi mellett döntöttem. De már viszket a talpam... :-)

norcsifut · http://norcsifut.blog.hu 2010.09.24. 14:38:17

@Arton: Én a nem a heti kilométerekről beszéltem, hanem az egyszeri alkalommal futott hosszú futásról. Szóval szerintem sem lett volna jó, ha múlt héten egyszerre futsz 30 km-t, hacsak nem egyszerre 50-60 km-t szoktál futni, mert akkor így a 30 km rövid lenne... :)
Örülök, hogy javult az állapotod, és köszönöm a pontot :) Gyűjtöm:)

norcsifut · http://norcsifut.blog.hu 2010.09.24. 14:39:50

@laciii79: a végtagfájdalommal én is vigyáznék, nálam az a láz előjele szokott lenni és nem egy kis megfázásé. Jobbulást!

laciii79 2010.09.24. 20:17:11

@norcsifut: Köszi!
Javulok, lázam nem lett szerencsére, és már szakadozik a torkom, úgyhogy holnap még az eső előtt futok egyet, mert már nagyon hiányzik!

Vasapu · http://vasapu.blogspot.com/ 2010.10.01. 21:02:27

@laciii79: Remélem már jól vagy.
Mi lesz a következő megmérettetés, illetve mikor fogod a Maratont futni?

laciii79 2010.10.01. 22:02:20

@Vasapu: Jól vagyok, köszi. Egy hetet kellett kihagynom.
Azt hiszem, az idén nem lesz maraton. Legalábbis nekem. Ennek egyrészt financiális okai vannak, másrészt egyéb dolgokat most előbbre kellett, hogy helyezzek az életemben. És azt sem tagadom, hogy megijedtem. Fejben nem nagyon bírtam el ezt a félmaratont sem, egy maraton pedig ennél jóval nagyobb kihívás.
Futok persze tovább. Terveim szerint elég sokat akarok futni télen is. Tavaly sem volt kevés, de még egy lapáttal rá akarok tenni. Hátha az időjárás is kegyesebb lesz, és szárazabb tél lesz. Bár az is igaz, hogy az elmúlt téli szezonban is csak néhány edzést kellett kihagynom - azokat már muszáj volt, mert akkor bokáig érő latyak volt...
Egyébként érdekes, hogy amióta ez kezd megfogalmazódni bennem (a megfázás óta) még a szokásosnál is jobban esnek a futások. Kevésbé vagyok görcsös, azt hiszem. A lényeg végül is, hogy minél nagyobb örömöt okozzon a futás! :-)

A maratonról azért nem mondok le!
süti beállítások módosítása