HTML

laciii79 futóblogja

Futóként új életet kezdek. Egy sérülés kellett, hogy el kezdjek kutakodni, hogy mi is lehet ennek az oka. Segítőkész sporttársaknak hála, rájöttem, hogy nem biztos, hogy csodakenceficére meg sportorvsora van szükségem, lehet, hogy a futóstílusomat kell, hogy megváltoztassam. Lehet, hogy hibás volt az elmélet, amit eddig az egészről tudtam, illetve tudni véltem. Szóval eljött az idő az újrakezdésre.

Friss topikok

  • laciii79: @snatch_: Tartok én is tőle, sajnos.... November környékén szeretnék megint egy marcit futni valah... (2012.08.14. 11:08) Június óta
  • laciii79: @oregbaka: Naná, hogy folytatom... :-) Sajnálom nagyon, hogy nem tudtam ott lenni... :-( (2012.06.05. 19:23) Újra itt
  • laciii79: @WITCH: Először is, nem tudod elvenni a kedvem. ;-) Odaverni biztos, hogy nem. Fogyasztok (remélem... (2012.05.25. 14:35) Rövideket már igen
  • laciii79: @snatch_: Köszönöm. Tudom, tudom, türelem..., nekem már ehhez a pár héthez is nagy türelem kellet... (2012.04.17. 15:21) Még mindig nem :-(
  • laciii79: @PecsiPeter: Jó, hogy hozzáírtad. :-) Rólad bármit el tudok képzelni. ;-) Tudom, nem érted félre, ... (2012.03.22. 08:31) 3:55:48 :-) Egy valóra vált álom...

Újra edzésben

2010.05.25. 22:10 :: laciii79

Ma futottam. Már nagyon hiányzott, és, bár volt pár lépés, amikor picit éreztem a sérülés maradékát, összességében jól esett, és bízom benne, hogy nem újul ki a dolog. Hitem abból táplálkozik, hogy olvastam, hogy apróbb sérüléseknek még jót is tehet a futás....

De!

Talán már írtam, hogy hiszek abban, hogy a Föld egy tanulóbolygó, azaz mindenből, ami velünk itt történik, profitálnunk kell valamit. Lássuk csak:

- Megpróbálom kicsit újrastrukturálni a futásomat. Pirie módszer, rendben van, de nyilván van még rajta csiszolnivaló (különben nem sérültem volna le) - igyekszem megfogadni Molnár Sándor tanácsait (triatlon est - aktív talajfogás, repülő fázis, a kar szerepe, futóiskola (magas térdemelés, sarokemelés bemelegítéskor), stb.).

- Elnézegetve az időeredményeimet, km-ekre lebontva, rájöttem, hogy nem tudok lassan futni, és ebből következően gyorsan sem - alig van különbség pl. a 9 és 26 km-en futott tempóm között..azért ez gond - 4:50 és 5:30 a leggyorsabb, illetve a leglasabb tempóm - szinte nincs különbség. Ráadásul az eddigi leghosszabb távomon 26 km-en 4:53 perc/km volt a tempóm, ami jó, de ez nem laza futást jelentett, és az már baj, hogy ennél alig tudnék gyorsabbat (persze mondjuk 8 km-től felefele).

- Tehát a lényeg, hogy most egy darabig biztos sok laza futást kell csinálnom. 6 perces km-eket mondjuk, amikor teljesen laza vagyok, és csak a technikára figyelek. Ez ma sem jött össze, pedig tudatosan próbáltam lassítani magam, de még ennél is lassabbnak kell lennem. Aztán persze nyomom majd az iramozást, fokozást, sprinteket, hosszú futásokat is, de fontos, hogy élesen váljanak el az idők egymástól. Lassabb tempó - jobb technika - stabil, harmonikus mozgás - még kevesebb/kisebb   sérülés ..... és idővel gyorsulni is fogok, bár, ha 5 percen belül tudok maradni úgy, hogy 30 majd 40 km fölé megyek, akkor nagyon rendben lesz a dolog. :-) Persze az elsődleges a sok jóleső futás, a sérülésmentesség és az egyre jobb állóképesség.

- Ami még fontos, hogy a nyújtásokra még nagyobb figyelmet kell szentelnem edzés után. Alaposabbnak kell lennem ezen a téren is. A futás előtti és utáni gyors átmasszírozást pedig meg kell tartani.

Hát valami ilyesmi...erre jutottam a "fejbéli edzések" alkalmával... majd elválik, hogy ezekből mennyit tudok átültetni a gyakorlatba.

2 komment

Címkék: hosszú futás futás masszázs nyújtás pirie módszer maraton felkészülés

A bejegyzés trackback címe:

https://laciii79.blog.hu/api/trackback/id/tr972031518

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vasapu · http://vasapu.blogspot.com/ 2010.05.26. 10:07:06

Ehhez a tempóhoz (ami ugye fix) szerintem pont a marathon a megfelelő táv, a meglelő idő pedig a 3,30. Mi itt a probléma?:-)
Örülök, hogy jól vagy.

laciii79 2010.05.26. 11:38:23

Elvben nincs probléma. Csak fura, hogy a 4:50-es km-eknél nem nagyon tudok jobbat 9 km-en sem, de ennyit tudok 26 km-en is. Vagy jól van ez így? :-)

Persze egyébként nagyon boldog lennék ősszel egy 3:30-as maratonnal.

Gondoltam, hogy ha lassítok, figyelek a technikára, akkor majd jobban összeáll a mozgásom, és sérülésmentes tudok maradni, ha gyorsulok, akkor is, ha hosszút futok, akkor is.