HTML

laciii79 futóblogja

Futóként új életet kezdek. Egy sérülés kellett, hogy el kezdjek kutakodni, hogy mi is lehet ennek az oka. Segítőkész sporttársaknak hála, rájöttem, hogy nem biztos, hogy csodakenceficére meg sportorvsora van szükségem, lehet, hogy a futóstílusomat kell, hogy megváltoztassam. Lehet, hogy hibás volt az elmélet, amit eddig az egészről tudtam, illetve tudni véltem. Szóval eljött az idő az újrakezdésre.

Friss topikok

  • laciii79: @snatch_: Tartok én is tőle, sajnos.... November környékén szeretnék megint egy marcit futni valah... (2012.08.14. 11:08) Június óta
  • laciii79: @oregbaka: Naná, hogy folytatom... :-) Sajnálom nagyon, hogy nem tudtam ott lenni... :-( (2012.06.05. 19:23) Újra itt
  • laciii79: @WITCH: Először is, nem tudod elvenni a kedvem. ;-) Odaverni biztos, hogy nem. Fogyasztok (remélem... (2012.05.25. 14:35) Rövideket már igen
  • laciii79: @snatch_: Köszönöm. Tudom, tudom, türelem..., nekem már ehhez a pár héthez is nagy türelem kellet... (2012.04.17. 15:21) Még mindig nem :-(
  • laciii79: @PecsiPeter: Jó, hogy hozzáírtad. :-) Rólad bármit el tudok képzelni. ;-) Tudom, nem érted félre, ... (2012.03.22. 08:31) 3:55:48 :-) Egy valóra vált álom...

Így szeretnék futni!

2010.06.05. 10:10 :: laciii79

Na persze nem futógépen... :-) De egyébként így!

https://www.youtube.com/watch?v=b3Nt4WgQed8

2 komment

Címkék: edzés futás maraton felkészülés hosszútávfutás féltalpas talajfogás

A bejegyzés trackback címe:

https://laciii79.blog.hu/api/trackback/id/tr182058089

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Virgo14 2010.08.03. 23:46:47

Szia!
Hogy haladsz ezzel a futótechnikával? Amiket most futsz, azokat végig ezzel a technikával futod, vagy váltogatod? Milyen cipőben? Mennyi idődben telt (km), hogy automatikussá váljon?

Sony

laciii79 2010.08.04. 09:13:12

@Virgo14: Szia!
Az átállás gyakorlatilag egy döntés volt, onnantól kezdve a Pirie módszerrel futottam, semmi váltogatás.
Persze a dolog úgy indult, hogy előtte a lakásban próbálgattam, hogy hogy is fog ez működni nálam. Majd lementem és aszfalton is kocogtam így egy kicsit. Fura volt. Aztán pár nap múlva már elmentem futni, no elég rövid távon persze először (4-5km). Először baromi izomlázam volt a vádlimban, de tudtam, hogy nem húzódás, sérülés, csak izomláz, az meg elmúlik, nyilván át kell állni, az meg nem megy simán.
Aztán szépen növeltem a távot. KB az ötödik alkalommal alapból ezzel a technikával indultam el, anélkül, hogy tudatosan figyeltem volna rá. Ez nagyjából 50 km után volt.
Soha nem váltogatom. Néha poénból megnéztem, hogy milyen lenne, ha sarkon gördülnék, de nekem egy hónap után kimondottan rosszul esett már.
Nike air pegazus cipőm van, de most készülök venni egy dinamikus típusú amolyan félverseny cipőt, ami nincs agyonpárnázva hátul, hisz nincs rá szükség, viszont jobban hajlik a talpa. Nike Lunarswift-re gondoltam...
Közben a nyáron voltak időszakok, amikor nem tudtam futni, talpon lévő szemölcs probléma miatt, meg kicsit túlerőltettem magam, a lényeg, hogy mikor újrakezdtem, akkor is csak izomláz volt a probléma, ami gyorsan el is múlt.
Összességében az elején kell tudatosan figyelni, hogy így fuss, és kell kitartás, mert sokszor érzed azt, hogy szívesen visszaállnál. De szerintem megérni, már nem futnék másképp.
Tegnap futottam itt a szegedi ligetben, és feltűnt egy srác, aki nagyon szépen fut (persze féltalpra érkezett), és laza volt, és harmonikus a mozgása, aztán kicsit később le is hagyott. :-) Akkor még közelebbről láttam. Szóval nagyon gyors is tud lenni ez a technika, amellett, hogy kisebb a sérülésveszély.
Én csak javasolni tudom mindenkinek. :-)
süti beállítások módosítása